Koła ratunkowe powinny być zgodne z normą Europejską EN 14144
Wszystkie części koła ratunkowego powinny być wolne od ostrych krawędzi i zadziorów.
Element wypornościowy powinien być wykonany z materiału spienionego o komórkach zamkniętych lub z innego równorzędnego materiału wypornościowego i powinien mieć strukturę jednorodną lub warstwową.
Stosowanie sitowia, wiórów korkowych, korka kruszonego lub innych pokruszonych materiałów oraz nadmuchiwanych komór powietrznych jest niedopuszczalne.
Pokrycie zewnętrzne powinno okrywać element wypornościowy w sposób wodoszczelny.
Linka uchwytów powinna mieć średnicę 9,5 *4 mm i użyteczną długość (3,0 + 0,2) m. Powinna być w sposób pewny przymocowana w 4 równoodległych punktach na zewnętrznym obwodzie pierścienia, tworząc 4 jednakowe pętle.
Linka uchwytów powinna być wykonana z włókien syntetycznych i mieć dodatnią pływalność.
Co najmniej 4 pasy odblaskowe o szerokości 50 0 mm powinny być trwale przymocowane i równomiernie rozmieszczone na obwodzie pierścienia. Pasy powinny być wykonane z materiału odblaskowego zgodnie z EN 395:1993, Załącznik D.
Powierzchnia pierścienia wraz z zamocowaniami linki uchwytów powinna być barwy ?pomarańczowej”
Koło ratunkowe powinno być odporne na:
Koło ratunkowe powinno być wykonane z materiału samogasnącego, który nie kapie w trakcie palenia się.
Użyteczność kół ratunkowych powinna być zachowana w:
Koło ratunkowe powinno być oznaczone:
Koło ratunkowe EN 14144 – 2,5
Koło ratunkowe należy trwale oznakować, podając następujące informacje: