Projekt EMMA

Urząd Żeglugi Śródlądowej w międzynarodowym partnerstwie, realizuje flagowy projekt Unii Europejskiej EMMA. Głównym zdaniem a zarazem celem jest zwiększenie mobilności towarów i logistyki w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez wzmocnienie transportu śródlądowego i morskiego oraz promocję nowych międzynarodowych usług żeglugowych. Projekt jest współfinansowany w ramach transnarodowego programu Interreg Region Morza Bałtyckiego.

Partnerzy projektu EMMA

  • Port w Hamburgu (Marketing)
    Port of Hamburg Marketing
  • Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie
  • Województwo Kujawsko-Pomorskie
  • Miasto Bydgoszcz
  • Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie
  • Forum Morza Bałtyckiego
    (Baltic Sea Forum)
  • Federacja Niemieckich Portów Śródlądowych
    (Federation of German Inland Ports)
  • Izba Handlowo-Przemysłowa Wschodniej Brandenburgii
    (Chamber of Commerce and Industry Eastbrandenburg)
  • Instytut Ekonomii i Logistyki Żeglugi
    (Institute of Shipping Economics and Logistics)
  • Avatar Logistics (Szwecja)
  • Królewski Instytut ICT
    (Victoria Swedish ICT)
  • Ministerstwo Transportu Szwecji
    (Swedish Transport Administration)
  • Forum Morskie
    (Maritime Forum)
  • Szwedzka Administracja Morska
    (Swedish Maritime Administration)
  • Fińskie Stowarzyszenie Dróg Wodnych
    (Finish Waterway Association)
  • Rada Regionalna Północnej Karelii
    (Regional Council of North Karelia)
  • LADEC Agencja Rozwoju Regionalnego Lahti
    (Lahti Region Development LADEC Ltd.)
  • Centrum Badań Żeglugi w Kłajpedzie
    (NPPE Klaipeda Shipping Research Center)
  • Park Naukowo-Technologiczny w Kłajpedzie
    (Klaipeda Science and Technology Park)
  • Litewski Urząd ds. Śródlądowych Dróg Wodnych
    (Lithuanian Inland Waterways Authority)
  • Krajowy Urząd ds. Portów Morskich w Kłajpedzie
    (Klaipeda State Seaport Authority)

Do priorytetów UŻŚ możemy zaliczyć

Celem projektu jest podnoszenie konkurencyjności transportu wodnego poprzez redukcję kosztów przewozu towarów, zastosowaniu nowoczesnych i przyjaznych środowisku rozwiązań w infrastrukturze oraz wykorzystaniu nowych jednostek pływających, dostosowanych do warunków żeglugowych Odry.

Dlatego też aktywność UŻŚ skupi się na następujących działaniach:

  • współpraca z interesariuszami projektu na płaszczyźnie regionalnej i krajowej
  • lobbing na rzecz poprawy konkurencyjności Żeglugi Śródlądowej na rzece Odrze na poziomie centralnym
  • udział w spotkaniach partnerskich oraz warsztatach tematycznych
  • promocja projektu, jego celowości i korzyści dla jego beneficjentów
  • wsparcie merytoryczne realizacji strategicznych zadań w ramach projektu.
  • Dokument utworzony 13 listopada 2021
  • Autor dokumentu bialkowski
  • Ostatnia modyfikacja 25 listopada 2021
  • Autor modyfikacji bialkowski
Skip to content