Projekt EMMA
Urząd Żeglugi Śródlądowej w międzynarodowym partnerstwie, realizuje flagowy projekt Unii Europejskiej EMMA. Głównym zdaniem a zarazem celem jest zwiększenie mobilności towarów i logistyki w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez wzmocnienie transportu śródlądowego i morskiego oraz promocję nowych międzynarodowych usług żeglugowych. Projekt jest współfinansowany w ramach transnarodowego programu Interreg Region Morza Bałtyckiego.
Partnerzy projektu EMMA
- Port w Hamburgu (Marketing)
Port of Hamburg Marketing - Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie
- Województwo Kujawsko-Pomorskie
- Miasto Bydgoszcz
- Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie
- Forum Morza Bałtyckiego
(Baltic Sea Forum) - Federacja Niemieckich Portów Śródlądowych
(Federation of German Inland Ports) - Izba Handlowo-Przemysłowa Wschodniej Brandenburgii
(Chamber of Commerce and Industry Eastbrandenburg) - Instytut Ekonomii i Logistyki Żeglugi
(Institute of Shipping Economics and Logistics) - Avatar Logistics (Szwecja)
- Królewski Instytut ICT
(Victoria Swedish ICT) - Ministerstwo Transportu Szwecji
(Swedish Transport Administration) - Forum Morskie
(Maritime Forum) - Szwedzka Administracja Morska
(Swedish Maritime Administration) - Fińskie Stowarzyszenie Dróg Wodnych
(Finish Waterway Association) - Rada Regionalna Północnej Karelii
(Regional Council of North Karelia) - LADEC Agencja Rozwoju Regionalnego Lahti
(Lahti Region Development LADEC Ltd.) - Centrum Badań Żeglugi w Kłajpedzie
(NPPE Klaipeda Shipping Research Center) - Park Naukowo-Technologiczny w Kłajpedzie
(Klaipeda Science and Technology Park) - Litewski Urząd ds. Śródlądowych Dróg Wodnych
(Lithuanian Inland Waterways Authority) - Krajowy Urząd ds. Portów Morskich w Kłajpedzie
(Klaipeda State Seaport Authority)
Do priorytetów UŻŚ możemy zaliczyć
Celem projektu jest podnoszenie konkurencyjności transportu wodnego poprzez redukcję kosztów przewozu towarów, zastosowaniu nowoczesnych i przyjaznych środowisku rozwiązań w infrastrukturze oraz wykorzystaniu nowych jednostek pływających, dostosowanych do warunków żeglugowych Odry.
Dlatego też aktywność UŻŚ skupi się na następujących działaniach:
- współpraca z interesariuszami projektu na płaszczyźnie regionalnej i krajowej
- lobbing na rzecz poprawy konkurencyjności Żeglugi Śródlądowej na rzece Odrze na poziomie centralnym
- udział w spotkaniach partnerskich oraz warsztatach tematycznych
- promocja projektu, jego celowości i korzyści dla jego beneficjentów
- wsparcie merytoryczne realizacji strategicznych zadań w ramach projektu.
- Dokument utworzony 13 listopada 2021
- Autor dokumentu bialkowski
- Ostatnia modyfikacja 25 listopada 2021
- Autor modyfikacji bialkowski